آخرین جزئیات پروژه باغ‌هنر بم/پول نیست، کار متوقف شده
نوشته شده توسط : باوفا


حضور محمدرضاشجریان هم نتوانسته پروژه «باغ‌هنر بم» را به سرانجام برساند و این کار متوقف شده است.

به گزارش «24»، پروژه باغ‌هنر بم که در سال 82 و بعد از زلزله مهیب بم با پیشنهاد و پیش‌قدم شدن محمدرضا شجریان کلیدخورد این روزها تقریبا متوقف شده است. بهار مشیری، دختر فریدون مشیری که همراه با همسرش فرداد خواجه‌نصیری، از متولیان و همراهان اصلی شجریان در این پروژه بزرگ فرهنگی هنری محسوب می‌شدند، از توقف این پروژه خبر داده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد آغاز این طرح را به خاطر آشنایی پدرش ـ فریدون مشیری ـ با محمدرضا شجریان، به او ارائه داده، گفت: همه هنرمندان قرار بود در این طرح مشارکت کنند اما این اتفاق نیافتاد و کار متوقف شد. مشیری اضافه کرد: مشکل اینجا بود که ما فقط بخش مهندسی و طراحی معماری و نقشه را داشتیم و جمع‌آوری پول و اعتبار را برایش فکری نکرده‌بودیم.

بنابراین گزارش، در حال حاضر پروژه بزرگ باغ‌هنر بم که قرار بود 8هزار متر باشد، یک اسکلت تمام شده مدرسه با 3هزار و400متر زیربنا است، در حالی که قرار بود در این مجموعه، علاوه بر مدرسه، گالری، نمایشگاه، آمفی تئاتر و کتابخانه ساخته شود که به دلیل کمبود بودجه، بخش آمفی تئاتر اصلا اجرا نشده است.

تا کنون این پروژه بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه برده که 300میلیون تومان را استاد شجریان داده است. فروش سی‌دی و دی‌وی‌دی «همنوا با بم» نیز به این پروژه تزریق می‌شود.

شایان ذکر است سال 86 استاد آواز ایران در نشست مطبوعاتی همزمان با چهارمین سال زلزله شهر بم گفته بود: حدود 900 میلیون تومان  از محل فروش "دی وی دی" و "وی سی دی" برای ساخت این پروژه و همچنین کمک های مردمی جمع آوری شده که البته با آن میزانی که مورد نیاز ماست فاصله بسیاری دارد. پیش بینی اولیه ما این بود که پروژه حدود 4 میلیارد هزینه بر می دارد، اما فکر می کنم با تاخیری که به وجود آمده  این هزینه تا حدود چهار و نیم تا 5 میلیارد میلیارد تومان افزایش پیدا کند. البته امیدواریم که هرچه زودتر بتوانیم بودجه مورد نیاز این پروژه را تامین کنیم تا این تاخیر هزینه را بیش از این افزایش ندهد. در حال حاضر 30 هزار متر مربع باغ هنر بم خاک برداری شده و 6 هزار و 800 متر آن به سقف رسیده است. برنامه ما برای ساخت این باغ ایرانی که یک هکتار آن به بنا اختصاص دارد، یک بنای سه طبقه است که البته به دلیل مشکلات مالی متوقف شده است.

او گفته بود که کنسرت‌ها نمی توانند بودجه مورد نیاز برای این پروژه را تامین کند، در این زمینه سازمان های دولتی و خصوصی هر کدام بخواهند کمکی به ما بکنند دستشان را می‌فشاریم اما متأسفانه هیچ ارگان دولتی به ما کمک نکرده است. هنرمندان در رشته‌های مختلف آمادگی خود شان را اعلام کردند و هر کدام نیز اقداماتی را انجام دادند ، اما فکر می‌کنم بودجه‌ای که خودشان فکر می‌کردند، کافی به دست نیامده تا به ادامه طرح کمک کند.





:: برچسب‌ها: بم , کرمان , فرمانداری بم , دانشگاه آزاد بم , نرماشیر , فهرج , ریگان , جیرفت , استانداری کرمان , نرماشیر , سیرجان , رفسنجان ,
:: بازدید از این مطلب : 794
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : جمعه 24 تير 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: